Strona główna
Elektronika
Tutaj jesteś

Organiczne wyniki wyszukiwania – czym są i jak o nie walczyć?

3 kwietnia, 2024 Organiczne wyniki wyszukiwania


Wysiłki firm w zakresie tworzenia wartościowych treści, optymalizacji technicznej serwisu oraz poprawy doświadczeń użytkowników (UX) mają na celu między innymi osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony internetowej w organicznych rezultatach wyszukiwania. Czym są te wyniki oraz jakie działania wdrożyć, by były jak najlepsze? Zapoznaj się z poniższym wpisem i się dowiedz.

Organiczne rezultaty wyszukiwania – definicja

Wyniki organiczne, nazywane także bezpłatnymi rezultatami wyszukiwania, stanowią termin powszechnie stosowany w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Należą do nich wyniki pojawiające się w wyszukiwarce po wpisaniu określonych fraz kluczowych w polu wyszukiwania. Algorytmy Google, prezentując użytkownikom organiczne rezultaty, uwzględniają kilkaset czynników rankingowych. Wciąż też są udoskonalane, by wyświetlać dokładnie takie linki i treści, które w pełni usatysfakcjonują odbiorcę. Dlatego tak ważne w kontekście wysokiego miejsca w wyszukiwarce są merytoryczne, dokładnie odpowiadające na zapytania użytkowników teksty.

Jak zadbać o wysokie organiczne wyniki wyszukiwania swojej strony?

Treści

Jak wyżej wspomniano, istotne dla pozycjonowania strony internetowej są treści. By znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce, nie wystarczy dbałość o ich merytorykę. W tekstach muszą się też znaleźć frazy kluczowe, czyli słowa wpisywane przez użytkowników podczas korzystania z wyszukiwarki. W doborze słów kluczowych pomagają narzędzia SEO dostępne w wersji bezpłatnej i płatnej. Algorytm Google analizując treści umieszczane w serwisach, określa między innymi ich zgodność z zapytaniami oraz intencjami użytkowników. Wykorzystując frazy w tekstach, należy zachować umiar. Ich nadmierne nagromadzenie nie tylko wpływa negatywnie na lekturę i czyni treść mniej naturalną w odbiorze, lecz także może zostać uznane przez algorytmy za próbę manipulacji wynikami.

Techniczna optymalizacja

Poza treściami dla pozycjonowania ważna jest techniczna optymalizacja serwisu. Takie działania najlepiej powierzyć specjalistom. Poprawnie wczytująca się strona internetowa, szybko się ładująca, wyróżniająca się czytelną, logiczną strukturą i nawigacją, a także wyposażona w odpowiednie zabezpieczenia zostanie pozytywnie oceniona przez algorytmy Google. Do technicznego SEO należy również optymalizacja kodu, obrazów i znaczników HTML, a także uproszczenie indeksowania poprzez dostosowanie pliku robots.txt. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie lub innym mieście kładące nacisk na jak najwyższy poziom technicznej optymalizacji, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Organiczne wyniki wyszukiwania

Link building

Budowanie autorytetu strony internetowej poprzez link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych z zewnętrznych stron, również odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu. Poprawne, wartościowe i powiązane tematycznie linki zewnętrzne dobrze wpływają na miejsce witryny w rezultatach wyszukiwania. Poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych w serwisach tematycznie związanych z marką strona jest w stanie zdobywać linki zwrotne wzmacniające jej pozycję w wyszukiwarce.

Poprawa UX (User Experience)

Ulepszenie User Experience, czyli doświadczeń użytkowników podczas korzystania ze strony internetowej, stanowi korzyść z perspektywy SEO, ale nie tylko. Serwis gwarantujący łatwą i przyjazną nawigację zatrzymuje odwiedzających przez dłuższy czas, zachęca ich do częstych powrotów, a także sprawnie przekształca w klientów. Algorytmy wyszukiwarek coraz częściej uwzględniają UX, bo ich twórcy rozumieją, że strony internetowe przyjazne dla odbiorców mają większe szanse na ich zainteresowanie i zatrzymanie. W ramach poprawy UX należy zadbać między innymi o łatwość nawigacji, czyli umożliwienie osobom prostego odnalezienia tego, czego szukają, bez konieczności wielokrotnego klikania i przewijania. Ponadto na doświadczenie użytkowników istotny wpływ ma design strony internetowej. Serwis powinien więc być estetyczny i zgodny z wizualną identyfikacją marki. Wykorzystanie spójnej kolorystyki, czytelnych fontów i przyciągających wzrok grafik znacznie poprawia UX.

Organiczne wyniki wyszukiwania należy obserwować – nie wystarczy raz zająć się pozycjonowaniem strony internetowej, by zyskać wysokie miejsce w wyszukiwarce na długi czas. Konieczny jest ciągły monitoring rezultatów swoich i konkurencji oraz dopracowywanie witryny pod względem optymalizacji technicznej, treści, link buildingu oraz UX.

Materiał zewnętrzny

Redakcja mobile-it.com.pl

Tomek, pasjonat nowoczesnych technologii i entuzjasta świata mobilności, to serce i dusza naszej strony Mobile-IT. Jego obszerne doświadczenie w dziedzinie elektroniki, internetu, gier oraz sprzętu RTV/AGD sprawia, że każdy artykuł to nie tylko informacja, ale również fascynująca podróż po najnowszych trendach.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jakie są zalety i wady dysków SSD i HDD?
Jaką kartę graficzną wybrać? Przegląd rynku
Jaki procesor wybrać? Poradnik dla kupujących

Jesteś zainteresowany reklamą?